ny vecka & tränings dagbok

 
Here I go once again, take my heart to your hands  🏋🏼‍♀️
 
Dagens inlägg blir fokus på träning, helgen var inte så spännande så då tänker jag att det blir kanske roligare med ett personligt träningsinlägg. Jag började ju gymma igen för några veckor sedan efter ett långt uppehåll, senast jag var på gymmet var i början på Mars innan vi blev beodrade att sitta hemma. Sen dess har jag inte riktigt haft lust eller motivation att gå till ett gym på grund av Covid-19, men de öppnade gymmet på jobbet för några veckor sedan. Jag är dessutom numera inne på kontoret 2 dagar i veckan så jag tog tag i träningen igen eftersom gymmet öppnat.
 
Första passet var helt okej, det gick bra men jag kände mig stor som ett hus. Kan berott på PMS också, men sen andra passet gick det bara utför. Alltså shiet all min motivation bara försvann helt, det var inte ens kul att komma in på gymmet. Jag kände ingen pepp eller energi alls, vilket var riktigt surt om jag ska vara ärlig. Kände inte alls för att fortsätta träna på gymmet, men så började jag kolla efter en PT på fitness 24 seven (där jag har kort sedan länge). Såg till min glädje att de i augusti öppnade ett på mitt jobb, tänkte fan vad nice med ett helt nytt gym. I onsdags förra veckan så gick jag dit för att kolla in det och testa träna där. Jag kommer inte gå tillbaka till personalgymmet. Nytt och fräscht, det finns vettig utrustning och framför allt så slipper jag den där inbitna gamla svettlukten som tyvärr sitter i väggarna på jobbets gym. Det går inte koma ifrån när det blir äldre, men det gör mycket med fräscht och miljöombyte. Så jäkla glad att jag inte gjort mig av med mitt gymkort hos 24 seven!
 
 
Så himla skönt med ett välutrustat gym, dessutom har de tjejgym så jag som kanske känner mig lite illa till mods behöver inte ha ångest alls!
 
Kändes iaf mycket mer motiverande och jag fick sjuk pepp till att fortsätta nu, längtar redan att få gå dit igen och köra ett pass. Jag ska även testa ett i Skanstull imorgon, efter jobbet ska jag träffa en PT för att få lite mer inspo och information om hur jag kan lägga upp träningen. Jag hatar dieter och skulle vilja hitta en bra kombo som funkar med den japanska och koreanska kosten vi äter just nu. Sen blir det träning på egen hand onsdag och torsdag inne på jobbet när jag ändå är inne på kontoret då. Om gymmet i Skanstull känns bra, ska jag se till att gå dit de dagar jag jobbar hemma, det är inte så lång resa dit nämligen.
 
Något annat jag började med nu också var att skriva en träningsdagbok. I den loggar jag alla övningar jag kör och sen efter träningen skriver jag ner några rader om hur det gick samt om det finns något jag funderar på eller ska ta upp med PTn eller liknande. Får se om det hjälper något, men det hoppas jag. Jag tycker om att logga sådana saker så det kommer nog bli bra, det är ju även kul och se tillbaka hur det sett ut viktmässigt också.
 
Första veckans pass såg ut såhär:
 
Andra veckans pass såg ut såhär:
 
Jag hoppas det håller i sig nu, jag behöver nämligen träna och framförallt nu när man bara sitter hemma så mycket om man gör. Hoppas jag kan få in lite fler dagar i veckan också med mer kondition också för att blanda på ett bra sätt.
 
Alexandra
#1 - - Pauline:

lycka till! :)

Svar: Tack! :D
🌾 アレクサンドラ 🌾